Her telden WordPress.com site

Güzin Abla’dan..

İnternette chat yapmak uyuşturucu kadar tehlikeli!

Merhaba saygıdeğer Güzin Hanım; ben 50 yaşında, iki kız çocuğu babası, yüksekokul mezunu, halen devlet kadrolarında iyi bir konumda çalışan ve yakında emekli olmayı düşünen bir beyim.

Okumayı öğrendiğim günden bu yana ciddi bir Hürriyet gazetesi okuruyum ve tabii ki sizin de çok sıkı bir müdaviminizim. İnanın sizden çok şey öğrendim. Hayatıma çok katkınız oldu. Anneniz hanımefendiyi aratmayacak ustalıktaki kaleminizle, bugün kızı olarak aynı güzellikteki öğütlerinizle okurlarınıza yardıma devam ediyorsunuz. Ne mutlu…

Konumuz şu meşhur internet hastalığı.

Uzun zamandır internet üzerine yazdığınız yazıları hayret ve dehşetle okuyorum. İnsanlar resmen internet üzerinden aşık oluyorlar. Aşk acıları çekiyor, evlenmeye kalkışıyorlar. Ben de size başımdan geçen ve herkesin özellikle ders almasını istediğim internet maceramı anlatmak istiyorum.

Ben bir sitede hem kadın hem de erkek profili olmak üzere iki ayrı info düzenledim. Değişik kimlikler yarattım.

Bir yandan; 30 yaşında, çok yakışıklı, atletik yapılı, esmer, yüksek tahsilli hiçbir maddi problemi bulunmayan kendine ait evi, arabası ve işyeri olan bir erkek oldum.

Bir yandan da; 25 yaşında, kumral, yüksekokul mezunu, olağanüstü güzel, varlıklı bir ailenin tek kızı oldum.

İnanmazsınız belki, sanki bir anda yetmiş milyonun ablukasına alındım. Telefonlarını yazdılar, resimlerini gönderdiler. Erkekler iç güvey olmayı kabul ettiler, kızlar telefonda hüngür hüngür ağladılar ve benim için ölmeye dahi hazır olduklarını belirttiler. Oysa hiçbiri benim yüzümü görmemişti ve görmeleri de mümkün değildi. Zira 50 yaşımdayım; oyunun bir süre devam etmesini istiyordum. Telefon ettiğim kızlar ses tonumdan 50 yaşında olduğumu dahi anlamadılar. Kendilerini o kadar kaptırıyorlardı ki bana karşı derin aşklarını ifade etmekten, bana kul köle olmaktan başka akıllarında hiçbir şey yoktu.

Erkekler ise “Yeter ki telefon et, konuşma ama sadece sana olan aşkımı dinle” gibi akıl almaz yöntemlerle deliler gibi çırpınıp duruyorlardı.

Güzin Hanım, internet amacı doğrultusunda kullanılmadığı takdirde, gerçekten en az uyuşturucu ya da fuhuş batağı kadar tehlikeli.

İnanır mısınız her iki cinsten de, ta yaşadığım şehre kadar gelenler oldu. “Ne olur buluşalım, beni bir kez gör” diye ağlamaklı mesajlar yazıyorlardı. Bu yazdıklarım tamamen yaşadığım gerçekler.

Sizden ricam lütfen bu yazımı yayınlayın. Herkes aklını başına alsın. Tahmin ediyorum ki çoğu kimse benim gibi sahte kimliklerle chat yapıyor. Ben gerçekten 30 yaşında ve yakışıklı bir delikanlı olsaydım, birçok genç kızın hayatı kararmıştı.

Gençlerimize sesleniyorum. Aklınızı başınıza alın, internet sanal bir ortam. Burada herkes yakışıklı, herkes olağanüstü güzel. Varlıklı olmaları da cabası. Burası film seti gibi toz pembe hayali bir mekan. Bunu unutmasınlar.

RUMUZ: DİKKATLİ OLMALI

*********************************************************
İnternette Sanal Aşklar ve Kadın Erkek İlişkileri

 

Araştırmalar, internet arkadaşlığında kadınların erkeklere oranla daha samimi ve dürüst olduğunu gösteriyor. Nette her 10 erkekten 6’sı yalan söylüyor.

Sidney Üniversitesi Tatbiki İnsan Davranışları Bölümü tarafından İngiltere, ABD ve Avustralya’da yapılan bir araştırmada telefon ve internethatları üzerinden kurulan ilişkiler ele alındı. Araştırmaya göre dil, din, kültür ve ülke farkları on line arkadaşlıkta değişik davranış modellerine yolaçmıyor.
iliski 4886
Ama kadın ve erkek arasında önemli davranış farkları var. Kadınlar yüz yüze ilişkide nasıl davranıyorsa internet ilişkilerinde de aynı davranıyor. Erkekler ise çok daha içten pazarlıklı ve yalancı oluyor. İşte on line ilişkide kadın-erkek karşılaştırması:

– Erkekler internette dürüst davranmıyor. Hemen hemen hepsi evli olduklarını gizliyorlar. 10 erkekten 6’sı meslekleri, yaşları ve ekonomik durumları konusunda chat arkadaşlarına yalan söylüyor. Bir çoğu ancak yakalandıklarında yalanlarını itiraf ediyorlar.

– Kadınlar erkeklere oranla çok daha samimi. İnternette chat yapan kadın, yaşını, mesleğini ve ekonomik durumunu gizlemek ihtiyacını hissetmiyor. Kadınların tek gizlediği şey isimleri…

– Kadınlar yüz yüze söyleyemedikleri her şeyi on line ilişkide rahatça söylüyor. Eşleri ya da erkek arkadaşlarıyla ilgili sorunları, iş hayatları, ailesorunları, hayalleri, beklentileri vs…

– Erkekler on line arkadaşlarıyla tanışma konusunda kadınlara oranla daha cesur. Yaşları 18-35 arası değişen 3.000 erkekten % 70’i chat yaptığı kişi ile tanışmak istiyor. Kadınların sadece % 20’si chat ilişkisini yüz yüze tanışmaya kadar götürebiliyor.

– Düşünülenin aksine kadınlar yaşlarını da gizlemiyor. Kadınlar yardımseverlik açısından da erkeklere fark atıyor. Konuştuğu kişinin sorunlarını çözmeye çalışıyor. Önerilerde bulunuyor.

– On line ilişkide erkekler için seks, para ve menfaat önem taşıyor. Kadınlar daha maneviyatçı.

– Kadınlar on line ilişkide cinsiyet farkı gözetmiyor. Hemcinsleriyle de arkadaş olabiliyor. Oysa erkekler cinsellik içermeyen ilişkilere sıcak bakmıyor.

– Sonuç vermeyen, ete, kemiğe bürünmeyen ilişki erkeğe cazip gelmiyor. Erkekler cinsellik dışında, otomobil ve spor konusuna ilgili.

– İlk buluşma teklifi genellikle erkekten geliyor. 18-25 yaş arası kadınlar romantik arkadaşlık istiyor.

Bu yaş grubundaki erkekler ise seks peşinde. 30-45 yaş arasında evlilik problemleri öne çıkıyor. Kadınlar koca, erkekler macera arıyor. 45 yaşı geçince chat’a olan ilgi azalıyor.
(Alıntı)

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

